Direktlänk till inlägg 22 mars 2016

Åhhh..

Av Angelina Söderström - 22 mars 2016 22:09

Snörvel..

Host..

Atjooo..

Huvudvärk..

Feber..

Ja jag är sjuk. Ja jag tycker synd om mig själv. Ja det är sjukt tråkigt att vara sjuk.

Eftersom jag har legat i soffan sen i söndags så har jag ju inte så mycket att skriva om tyvärr. Det enda som jag lyckats åstadkommit är att jag börjat med nått som heter bulletjournal. Det är en sorts bok där man ser till att planera och organisera ens tid bättre. Man ska se till att man kan fokusera på det som är viktigt och så man ska kunna nå sina mål och hinna göra mer av det man vill. Det är allt från att vara en kalender till en bok med citat och idéer. Jag älskar ju att skriva ner saker och göra listor så det här passar mig alldeles utmärkt.



Det här är lite av det som finns i min bulletjournal. Och mer kommer fyllas på. I min april trycker finns saker som jag vill få in som bra vanor som tex dricka mer vatten (är sjukt dålig på det) och saker som jag skulle vilja göra mer av. Jag skrev ner nått som jag kallar good deed och det är en tanke jag fick efter min olycka på gymmet i lördags. Jag ska försöka sprida mer positivitet, värme och omtänksamhet omkring mig och jag vill göra nått litet varje dag. Jag tänker oxå ofta på att jag ska börja läsa mer så det vill jag få in i min vardag.

Så det är sånt här som en bulletjournal kan bestå av. Vill ni veta mer eller är sugna att börja så googla på bulletjournal eller gå in på youtube och kolla in nån film om det.

I helgen ska vi flytta på riktigt och det passar ju inte särskilt bra att vara sjuk då. Jag hoppas att jag blir någorlunda bra tills fredag så jag kan vara till nån hjälp men vi får se hur jag mår. Kanske måste muta nån som kan hjälpa till =p

Nu blir det sängen för att försöka sova bort lite av min förkylning..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards