Direktlänk till inlägg 5 januari 2018

Let me sign..

Av Angelina Söderström - 5 januari 2018 14:38

Suck, pust å stön.

Det är femte dagen på året å alla dom dagar har spenderats i sängen och i soffan. Jag har i princip varit sjuk sen en vecka innan jul och så fort jag tror att jag är på bättringsvägen så verkar jag bli sämre igen. Jag är rätt trött på att vara sjuk om man säger så..

Nya året brukar man börja med ny energi och kraft som får en att vilja göra mer saker. En del har nyårslöften om att på många sätt bli bättre det här året än förra. Jag tycker inte att det är fel att ha nyårslöften men som många vet så håller dom flesta inte det dom satt upp som mål för sig själv. Jag har många år satt upp mål att bli fit och snygg och träna mer. Man kämpar livet ur sig ett tag för att senare tappa all ork och motivation. I år har jag satt lite annorlunda mål för mig själv. Istället för att jag ska åstadkomma saker så ska jag göra saker. Jag och Tobbe pratar ibland om saker vi vill göra och i år så ska våra dejter bestå av att faktiskt göra dom.

Jag har oxå lovat mig själv att göra mer saker med Ebba när jag kan. Det är lite roligt för hon och jag pratade om mig idag. Hon hade ritat mig och skulle rita något som jag gillade att göra. Jag frågade henne vad jag gillade att göra. Och så sa jag att hon kunde rita när jag slappar i soffan för det gillar jag väl?! Nä sa hon då. Du gillar att vara ute å så.

Det var skönt att veta att hon inte bara tycker att jag är en slapp mamma som bara sitter i soffan. Kanske är det för att jag snart har spenderat tre veckor i soffan som gör att jag tänker att det är det enda jag gör. Egentligen när jag tänker på det så gör vi ganska mycket ihop hon och jag. Vi ritar, pysslar, spelar spel, dansar, yogar mm. Vi hittar på mycket små saker hela tiden så jag tänker inte på hur mycket vi egentligen gör. Men i år ska jag göra mer saker utanför hemmet. Jag ska bara bli frisk först..

Nu ska jag fortsätta titta på Netflix. Har snart avverkat varenda serie och film både där å på cmore =p

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards