Alla inlägg under februari 2018

Av Angelina Söderström - 1 februari 2018 09:01

Nu är jag på väg mot jobbet. Jag gillar mitt jobb och man får väldigt mycket av att jobba med barn, men något som jag har märkt mer och mer är att pressen på oss i skolan växer och samtidigt blir barngrupper större och personalstyrkan mindre. Jag själv gillar inte att gå runt å gnälla hela tiden för jag anser att det bara förpestar miljön runt omkring oss. Däremot tycker jag att om man har idéer om hur man ska utvecklas framåt så måste man kanske kämpa och "bråka" sig fram för att förändringar ska ske. Folk ogillar gärna förändringar för det är jobbigt, men de är nödvändiga för att det ska bli bättre.

Jag känner också att när man jobbar med människor så måste man ha ett riktigt intresse för det. Man kan inte gå till en skola, förskola eller kanske ett ålderdomshem och bara jobba av tiden. Det måste finnas en känsla för att vara där för de andra personernas bästa oavsett om det står på pappret att du ska göra det eller ej.
Tyvärr finns det för många som tror att fritids, förskola och äldreomsorgen är ett lätt jobb där det räcker att vara där. Att det räcker att säga åt barnen eller värma maten.

DET GÖR INTE DET!!! DET RÄCKER INTE!!

Jag säger inte att hela ens liv ska handla om jobbet, men när du är där så måste du vilja vara där. Annars bör du byta jobb. Det är för få personer som jobbar inom de här arbetsområdena att det inte finns plats för oengagerade människor. Det är iaf MIN ÅSIKT!

Nu blev det här inlägget kanske ett gnäll-inlägg men jag behövde få ur mig det och nu kan jag gå till mitt jobb med lite bättre energi och göra mitt bästa för att de runt omkring mig ska må bra..

Hoppas ni får en bra dag! =D

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards