Alla inlägg under april 2014

Av Angelina Söderström - 30 april 2014 08:06

Nu har det gått 1,5 veckor utan godis, fikabröd, snacks osv. Det jag har unnat mig är cola light. Men jag känner mig sååå bra! :D

I helgen var det ju dop som jag skrev om där jag lät bli allt det goda. Jag var även på svärmors kolonilott där det alltid erbjuds fika vilket jag oxå tackade nej till. I måndags var det möte på jobbet och då hade det poppats popcorn som jag lät bli trots att jag var hungrig. Igår var det invigning på jobbet av vår gård då vi bjöd på fika och jag lyckades hålla mig borta från det med.
De som känner mig vet att jag är en riktig gottegris och min man frågade till och med om jag var sjuk eftersom jag inte rört en enda grej medan han var borta. Vanligtvis hade jag sett det som en anledning att få stoppa något i munnen. Mens och mannen bortrest i en vecka. Riktigt tycka synd om sig själv vecka som jag vände till det motsatta.

Nu är det träningen som jag måste bli bättre på. Men ett steg i taget. Kosten har alltid varit det svåra för mig så att jag lyckats hålla det utan sura miner och dåligt humör är en stor grej för mig!

Det är sjukt hur bra man kan känna sig när man verkligen har fått till det så att det funkar. Jag äter vanlig mat men fokuserar på protein och grönsaker, men har ej tagit bort kolhydrater. Det funkar nämligen inte för mig.

Min kollega Joe som kör med mig har gått ner 4kg på en vecka av att sluta äta skit och fokusera på bra mat. Grymt jobbat!

Så nu frågar jag dig. vad blir ditt första steg?!

Av Angelina Söderström - 26 april 2014 14:38

Vanligtvis är jag personen som älskar kalas, dop och andra tillställningar eftersom jag älskar fika. Men idag hade jag bestämt att jag inte skulle ta nån fika. Men det gör jag ofta men bryter det så fort jag ser allt det goda och är minsta lilla hungrig. Idag hade jag planerat bättre.

Det här är vad det bjöds på:

Det här är vad jag fick i mig:

Jordgubbsproteinpulver och vatten. Å jag känner mig så nöjd över mig själv! Jag kan visst ha karaktär. Trodde jag var en sån person som inte hade nån, men jag är himla glad att jag hade fel.

Hela den här veckan har jag somnat så nöjd över mig själv och det har inte ens varit jobbigt.

Yeey för mig!

Av Angelina Söderström - 8 april 2014 08:04

Om du är som mig så kanske du planerar att göra en massa saker efter barnen har somnat. Ni som gör det vet säkert att det sällan blir så utan man är för trött och går å sätter sig i soffan.

Jag brukar ofta säga att så fort Ebba har gått å lagt sig så ska jag träna. Jag kan ärligt säga att det är inte ofta det blir så. Den motivation och vilja som jag måste ha för att orka kämpa mot tröttheten finns alltför sällan. Speciellt inte när man har suttit och myst i soffan med Ebba innan hon gick å la sig.

Igår slutade jag tidigt och kände mig ganska pigg på vägen hem. Tankarna på träningen kom och jag började planera i huvudet hur och när det skulle ske. Min första spontana tanke va ju efter Ebba gått och lagt sig, men som tur var tänkte jag till en extra gång. Jag skulle göra det direkt när jag kom hem innan maten. Och så blev det..

Hela passet kördes med en 4kg medicinboll med handtag. Ebba satt i sin gungstol och agerade pt och sa: lite till, lite till. Haha! Vet inte om hon fattade hur bra det passade att säga just det men det gav mig extra kraft.

Det blev inte ett jättelångt pass, men effektivt och intensivt. 35 min + 5 min stretch. Ingen vila mellan övningarna.

Idag gråter mina triceps (gäddhänget) och mina kärlekshandtag. Men förhoppningsvis är det fettet som gråter :p

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards