Alla inlägg under november 2015

Av Angelina Söderström - 23 november 2015 07:34

I fredags firade jag å Tobbe 7år som ett superpar ;) och eftersom vi inte är som andra så gick vi till gymmet och sen hem å mös med ost och kex i soffan. "Vuxenmys" fanns oxå med på kvällen så klart men inget jag tänker gå in djupare på haha.

På lördagen drog jag, Ebba å svärmor till port 73 för lite handling och pyssel. Port 73 har ofta ordnat med olika aktiviteter/pyssel och i lördags kunde man göra egna reflexer. Resten av dagen blev det mys och pyssel hemma.

På söndagen blev det städning, träning, handling, pyssel och så kollade vi på en tomt som vi eventuellt ska köpa (med hus som ej är byggt än).

På väg från gymmet till tomten så stannade vi vid ett trafikljus och hade ca 3 bilar framför oss. Då säger Ebba: "pappa jag orkar inte stå i kö. Kör där istället!" Och så pekar hon på andra filen där det är tomt. Dagen innan hade det varit jättemycket köer så svärmor/farmor hade vänt och tagit en annan väg. Detta hade Ebba snappat upp och tänkte att så kan man väl göra jämt. Haha hon är för söt! Höll på att garva ihjäl mig för hon lät verkligen seriös när hon sa det. Hon snappar upp allt just nu så man måste verkligen tänka på vad man säger.

Så här har min helg varit. Hoppas ni har haft en bra helg ni oxå!

Den här veckan kommer bestå av jobb, träning å packning. På lördag drar vi ifrån kalla Sverige!! Jamaica here we come! :D

Av Angelina Söderström - 19 november 2015 14:12

Har varit lite dålig på att skriva på senaste tiden men det har varit så mycket. Vi har sålt vårat hus och det har varit mkt tid som gått åt med städ, fotografering, mer städ, visningar å kontraktsskrivning. Nu ska vi bara hitta ett nytt hus till oss själva :p

Men efter 3 veckors frånvaro från träning så kunde jag äntligen komma tillbaka till gymmet som jag nog skrev i förra inlägget.

I måndags var jag på en ny mätning. Jag hade inte så höga förväntningar pga sjukdom å lite fusk med kosten. Men -11mm på kalipern var ändå helt godkänt. Men Tobbe som oxå hade mätning samma dag krossade totalt med -25!! Helt grymt! Han är bara fööör bra. Han har kämpat på å vart duktig trots att jag har fuskat.

Ikväll blir det ett ben och rumpass med Tobbe. Ebba ska sova hos farmor så då kan vi passa på att träna tillsammans. Jag tycker verkligen om att träna med Tobbe för jag får till bra pass med honom och han ger mig så mycket energi :D sen så har vi ju alltid väldigt kul ihop.



Vi är ju "groupie"mongos haha.

Så här ser dagens form ut:

Ja det va allt för den här gången. Hej svejs ;)

Av Angelina Söderström - 15 november 2015 20:22

Idag äntligen fick jag träna igen! =D

Har känt efter ett par dagar nu för att se om jag verkligen ska träna. Igår kände jag mig bra hela dagen och jag har inte ätit alvedon på typ 4 dagar så det är ju bra. Kände bara att jag måste iväg till gymmet eftersom min rygg håller på å säga upp sig och det är verkligen inget jag orkar med just nu.

Väl på gymmet slog jag upp träningsdagboken och såg att det var 20! Dagar sen jag tränade sist. Det är ju nästan en månad! Helt sjukt.

Jag va iaf så glad att jag typ dansade på gymmet. Jag tog lite selfies med mannen oxå ;)

Jag älskar honom så mycket å han har fått stå ut med en mycket sur fru de senaste veckorna. Kul att få vara glad och ha lite skoj på gymmet med honom. Nu har han fått tillåtelse att prata om träning igen :p han har typ den senaste veckan inte fått nämna träning för jag bara blir på dåligt humör då så han har stuckit iväg å kört lite på kvällarna haha.

Fick till ett bra överkroppspass och jag behövde i princip inte sänka vikterna på något. Undantag var axlarna men annars var det bara att köra på. Känns bra att veta att man inte slappat till sig för mycket när det gäller musklerna.

Idag stod detta på schemat:

?chins
?dips
?rodd med stång
?sne bänkpress
?axelpress
?triceps kabelmaskin
?biceps kabelmaskin
?mage rak kabelmaskin
?mage sne kettelbell

Så skönt att äntligen få vara på gymmet! LOVE IT!

Av Angelina Söderström - 12 november 2015 17:12

Asså jag blir galen!!
Min hjärna och jag är inte överens just nu. Det ända den tänker på just nu är cheesecake eller rättare sagt pepparkakscheesecake. Igår så kunde jag inte sluta tänka på vanlig cheesecake å idag är det pepparkakscheesecake som inte försvinner ur min hjärna. Jag känner smaken i munnen och känner doften i näsan. Jag tror jag blir knäpp!

Förra året vid den här tiden hade jag nog redan tryckt i mig flera burkar pepparkakor. Det fanns liksom inget stopp. På affären nära mig (din mat eller min mat som Ebba tror att den heter) så har dom ofta jättebilliga burkar med pepparkakor så när man va sugen tog man bara cykeln och köpte. Tobbe är inte så jätteförtjust i pepparkakor så jag fick alla för mig själv. Om en burk räckte i mer än en dag var det bra. Nån liter julmust slank oxå ner samtidigt. Jag förstår inte varför jag är så förtjust i just pepparkakor men det sätter igång nått i min hjärna som inte går att stoppa.

Har ni förresten ätit sandwich med pepparkakssmak?! Sååå god.

Jag är verkligen pepparkaksgalen! :p

Har ni nått som ni verkligen cravar/är sugen på? Nått som ni har sjukt svårt att hålla er borta ifrån?!

Jag ska säga så här att om nån höll en cheesecake framför mig så skulle all karaktär flyga ut genom dörren och jag skulle sluka hela skiten :O

Så den som bakar till mig blir både min bästis och fiende på samma gång haha. Nä nu blir det hem å äta middag å förhoppningsvis så minskar suget så pass mycket att jag slipper bli galen.



Av Angelina Söderström - 11 november 2015 09:38

Det började med feber och snor. Snoret fastnade i hjärnan så jag både fick huvudvärk å öronvärk. När feber gick över försvann rösten. Nu när rösten kommer tillbaka börjar hostan bli mer och mer intensiv.
Allt man kan tänkas få i förkylningsväg har jag lyckats få!

Sååå trött på det här!!!

Sa till Tobbe igår att jag börjar känna mig deppig. För allt mitt liv handlar om och som jag valt att satsa på kan jag inte göra just nu. Och kosten ska ju hållas så det är ju inte så lätt att sticka iväg å fika med en kompis heller. Min karaktär är inte tillräckligt bra för det just nu när läget är som det är och det ända jag kan tänka på är allt gott som jag vill trycka i mig för att det är "synd" om mig.

Här är dagens formbild där jag försöker spänna de få muskler som finns :p

Hmm

Av Angelina Söderström - 7 november 2015 20:56

vet ni en sak? Det jobbigaste med att skriva ett inlägg för mig är att hitta på en bra rubrik. Ibland skiter jag i att skriva bara för att jag fastnar vid rubriken å inte kommer på nått bra. Då blir jag irriterad å tappar suget att skriva å då lägger jag bara ner. Ja jag är lite konstig och har lite fixideer för mig men sån är jag. Förut brukade jag bry mig om vad andra tyckte om mig och va rädd för att dela konstiga saker om mig själv, men nu känner jag att jag är det är nått som jag känner att jag kan visa mer och mer för andra.

Just nu är jag fortfarande förkyld men känner mig inte hängig längre iaf å ingen feber. Igår helt plötsligt så blev jag hes och idag kraxar jag som kråkan i mamma mu. Passar asbra när man ska läsa för Ebba på kvällen för hon vill bara läsa mamma mu :p
Synd bara att rösten försvinner ibland. Vi får hoppas det blir bättre tills på måndag så jag kan prata på jobbet. Saknar faktiskt jobbet och vardagen. Jag blir sjukt rastlös att bara vara hemma fast jag är dålig och inte orkar göra nått. Hjärnan vill fortfarande träna å röra på sig fast inte kroppen vill det.

Formen är ju fortfarande bra iaf så jag får väl njuta av det iaf ;)

Av Angelina Söderström - 5 november 2015 22:38

Nu har jag typ varit sjuk i två veckor men hemma å vilat en. Jag hatar att vara sjuk och jag hatar att bara sitta å inte göra ett skit! Jag blir typ deppig av det här och det känns som jag blir sämre för varje dag å inte bättre. Jag vill fan gråta! :*(

Det som är mest jobbigt är att inte få träna. Min rygg gillar inte att jag är en latkorv som bara ligger/sitter i soffan. Motivationen för allt just nu är noll och jag kämpar som fan med alla typer av hjärnspöken just nu.

Det är pga att jag är sjuk som det har blivit så lite skrivande här. Vad ska jag skriva?! Att idag kollade jag på tre filmer och ett antal olika serier och igår blev det bara en film :p mycket roligt att läsa..NOT!

Formen håller sig ändå ganska bra fast det känns som mina muskler tynar bort :(

Aptiten har inte varit så bra de senaste dagarna vilket både är på gott å ont. Har svårt att få i mig maten jag ska äta men har ändå hållit mig inom ramen. Kalorimässigt har jag legat på ungefär det jag ska. Vill bara bli frisk så jag kan vara mig själv igen!!

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards