Direktlänk till inlägg 7 juli 2016

Utegym å bebismys

Av Angelina Söderström - 7 juli 2016 23:55

Igår vaknade Ebba av en mardröm vid 06.00 å hade nog somnat om igen om det inte vore för att Tobbe höll på att göra sig klar för att sticka till jobbet. Jag tänkte att det va bara att gå upp då å dricka lite monster för att piggna till, men jag ska nog bara ligga en liten stund till i sängen. Ebba låg bredvid med paddan i händerna å den där lilla stunden i sängen varade i 4 timmar! Tydligen hade farmor kommit hem till oss eftersom hon brukar ta ut hunden så Ebba va nöjd. Kände mig lite dålig som mamma som hade sovit till 10. Trodde ju att hon skulle väcka mig efter en stund när hon tröttnat på att sitta bredvid mig i sängen.

Resten av dagen spenderades på farmors kolonilott där jag hjälpte till med att rensa lite ogräs. Tänkte efter all hjälp jag fått när jag inte kunde gå så kunde jag ju hjälpa henne nu tillbaka.

På kvällen stack jag, Tobbe å Ebba till det nya utegymmet här i västerhaninge. Det är inte helt klart med markarbetet men alla grejer står uppe så det är bara att köra på.

Ebba va glad att hon fick vara med å köra lite. När hon skulle hjälpa mig med tex marklyften så tryckte hon ner stocken haha.
Som ni ser så har jag oerhört snygga träningsskor =p jag får fortfarande inte på mig några andra riktiga skor så det fick bli Foppa.

Det blev en mysig kväll med min fina familj <3

Idag stack jag å Ebba iväg ända bort till Vallentuna för att träffa min vän Bea å Fredrik å deras nya lilla bebis. Så mysigt att få bebisgosa lite å äntligen få träffa Bea igen. Det va så längesen. Ibland är det verkligen surt att bo på fel sida av stan när alla (nästan) vänner bor på norra sidan. Tyvärr måste jag erkänna att mycket av min tid å energi läggs på Ebba, Tobbe å träning. Sen så har orken inte riktigt funnits där så jag har inte direkt träffat några vänner på väldigt länge. Samtidigt som jag trivs med mitt liv å hur det är så kan jag sakna att bara få umgås med vänner. Speciellt när jag har träffat dom å märker hur roligt å mysigt det är att bara vara å prata om allt å ingenting.

Iaf efter allt bebismysande å prat om allt som har hänt i våra liv det senaste året så begav jag å Ebba oss hemåt på vår långa resa. Det är rätt jobbigt att resa 2timmar enkel resa med en snart 5 åring som undrar om vi är framme snart var femte minut =p fast som vanligt va hon superduktig å hon får mig att skratta åt de mest tokiga saker hon kan hitta på =D

Nu ikväll medan Tobbe nattade Ebba så började jag kolla på min serie finding carter igen. Det blev typ tre avsnitt igår å jag tror det blev tre avsnitt idag med. De senaste avsnitten har jag legat å bölat till. Det är verkligen en bra serie även om jag tror den är tänkt mer som en ungdomsserie. Men i mitt huvud är jag ju fortfarande det så det passar ju bra haha. Hur kommer det sig att jag ser att Ebba växer å blir äldre å äldre, men jag känner mig inte äldre själv? Visst känner jag mig gammal när jag sitter å tjuvlyssnar på 15-åringar på bussen, men ändå så känns det inte som om jag är det. Känner ni så?

Jaja nu är det väl dags å sova. Så jag inte sover bort hela dagen imorgon. Godnatt! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards