Inlägg publicerade under kategorin Träning

Av Angelina Söderström - 7 juli 2016 23:55

Igår vaknade Ebba av en mardröm vid 06.00 å hade nog somnat om igen om det inte vore för att Tobbe höll på att göra sig klar för att sticka till jobbet. Jag tänkte att det va bara att gå upp då å dricka lite monster för att piggna till, men jag ska nog bara ligga en liten stund till i sängen. Ebba låg bredvid med paddan i händerna å den där lilla stunden i sängen varade i 4 timmar! Tydligen hade farmor kommit hem till oss eftersom hon brukar ta ut hunden så Ebba va nöjd. Kände mig lite dålig som mamma som hade sovit till 10. Trodde ju att hon skulle väcka mig efter en stund när hon tröttnat på att sitta bredvid mig i sängen.

Resten av dagen spenderades på farmors kolonilott där jag hjälpte till med att rensa lite ogräs. Tänkte efter all hjälp jag fått när jag inte kunde gå så kunde jag ju hjälpa henne nu tillbaka.

På kvällen stack jag, Tobbe å Ebba till det nya utegymmet här i västerhaninge. Det är inte helt klart med markarbetet men alla grejer står uppe så det är bara att köra på.

Ebba va glad att hon fick vara med å köra lite. När hon skulle hjälpa mig med tex marklyften så tryckte hon ner stocken haha.
Som ni ser så har jag oerhört snygga träningsskor =p jag får fortfarande inte på mig några andra riktiga skor så det fick bli Foppa.

Det blev en mysig kväll med min fina familj <3

Idag stack jag å Ebba iväg ända bort till Vallentuna för att träffa min vän Bea å Fredrik å deras nya lilla bebis. Så mysigt att få bebisgosa lite å äntligen få träffa Bea igen. Det va så längesen. Ibland är det verkligen surt att bo på fel sida av stan när alla (nästan) vänner bor på norra sidan. Tyvärr måste jag erkänna att mycket av min tid å energi läggs på Ebba, Tobbe å träning. Sen så har orken inte riktigt funnits där så jag har inte direkt träffat några vänner på väldigt länge. Samtidigt som jag trivs med mitt liv å hur det är så kan jag sakna att bara få umgås med vänner. Speciellt när jag har träffat dom å märker hur roligt å mysigt det är att bara vara å prata om allt å ingenting.

Iaf efter allt bebismysande å prat om allt som har hänt i våra liv det senaste året så begav jag å Ebba oss hemåt på vår långa resa. Det är rätt jobbigt att resa 2timmar enkel resa med en snart 5 åring som undrar om vi är framme snart var femte minut =p fast som vanligt va hon superduktig å hon får mig att skratta åt de mest tokiga saker hon kan hitta på =D

Nu ikväll medan Tobbe nattade Ebba så började jag kolla på min serie finding carter igen. Det blev typ tre avsnitt igår å jag tror det blev tre avsnitt idag med. De senaste avsnitten har jag legat å bölat till. Det är verkligen en bra serie även om jag tror den är tänkt mer som en ungdomsserie. Men i mitt huvud är jag ju fortfarande det så det passar ju bra haha. Hur kommer det sig att jag ser att Ebba växer å blir äldre å äldre, men jag känner mig inte äldre själv? Visst känner jag mig gammal när jag sitter å tjuvlyssnar på 15-åringar på bussen, men ändå så känns det inte som om jag är det. Känner ni så?

Jaja nu är det väl dags å sova. Så jag inte sover bort hela dagen imorgon. Godnatt! ;)

Av Angelina Söderström - 5 juli 2016 23:48

I fredags när jag var på vikingafestivalen i stallarholmen var jag så trött på att hoppa på ett ben å på kryckor så jag struntade i smärtan å började halta mig framåt. På lördagen kunde jag nästan gå! Dock svullnade vristen upp igen efter allt gående så på söndagen försökte jag ta det lite lugnare.

Vi hade det iaf supermysigt trots regn, blixt å åska. Som alltid är alla som är där så trevliga å man känner sig som en stor familj.

Jag hittade även en ny söt vän vid namn Doris. Hon va en riktig sötbulle som jag inte kunde få nog av :D

Nu när vi är hemma njuter man lite extra av sin mjuka säng å av lyxen att kunna gå på en riktig toalett å att få duscha haha.

Dessutom har jag tagit mig iväg till gymmet två dagar i rad trots min fot. Inga ursäkter! Igår blev det rygg och lite rumpa. Ville testa om jag kunde stå på min onda fot å köra lite lätt i kabelmaskinen. Det gick hyfsat bra och endorfinerna fyllde mig till glädje :D längtar tills jag få köra ett riktigt benpass igen, men just nu går det inte. Kan inte riktigt stå på hela foten. På tå går bra även om det känns men inte med hälen nere.
Sov inte jättebra inatt pga mitt pass så det va kanske inte jättebra att köra rumpövningarna. Men man måste ju testa för att veta hur läget är. Doktorn sa att styrketräning va bra träning.

Idag stod bröst, armar å mage på schemat å det blev ett bra pass trots att jag måste anpassa övningarna lite efter foten.

Imorgon ska jag gå å kolla in utegymmet som vi fått här i västerhaninge. Hoppas på fint väder så man kan njuta ännu mer av semestern. Just nu är Ebba den största solstrålen på min semester.

Jag är så lyckligt lottad över min lilla familj <3 <3 <3

Av Angelina Söderström - 29 maj 2016 20:45

Idag efter en härlig dag på berga (bergadagarna) så stack jag till gymmet. Min helt underbara man följde med som min egna lilla pt för att hjälpa mig <3

Jag skulle köra ben och rumpa. Jag har ju som de flesta vet en dålig rygg som har hindrat mig från att bland annat köra benböj. Men på senaste tiden har jag börjat köra det mer å mer, men med låga vikter. Idag billekar köra lite tyngre samtidigt som jag inte går ifrån tekniken. Tobbe kom med tips och jag körde upp till 60kg den här gången. Ingen jättehög siffra men för mig är det högre än jag kört på väldigt många år. I hackliften har jag kunnat köra tyngre men då får man mer hjälp med hållningen å jag har en platta att luta ryggen mot så det räknas inte riktigt.
Jag körde på med 6 set med både 60kg 10reps och sen typ 40kg 15-18reps. Kändes riktigt bra! :D

Efter det körde jag hipthrust. För er som inte vet vad det är så har ni en bild här ;)

Nytt pb där oxå 60kg. Nästa gång blir det högre!!

Sen tog jag ytterligare två pb:n i benspark 70kg å baksida lår 50kg.
Jag avslutade passet med vader.

Så här jobbigt va det så jag va tvungen att stretcha direkt efter haha.

Jag kände mig så nöjd efter passet å Tobbe var impad över mig oxå. Jag måste börja tro mer på mig själv å min styrka. Jag kan och jag måste tro på mig själv så det kan komma fram.

Av Angelina Söderström - 16 maj 2016 16:34

Jag älskar att vara här samtidigt som jag önskar jag vore hemma. Maten här är inge vidare för en sån kräsen människa som jag är. Vi har ju helpension så buffén finns tillgänglig frukost, lunch och middag. Men det finns nästan inget att välja på och när man inte tycker om så mycket blir det ändå mindre. Dessutom är dom som jobbar där speciellt killarna) extremt otrevliga och nonchiga. Nu typ sista riktiga dagen här så har jag blivit så anti buffén att mamma nog blir galen på mig :p jag känner mig som en riktig bittermuff och det blir inte bättre när man inte får i sig den näring man behöver när man tränar flera pass om dagen.

Vi har träffat en väldigt trevlig man som heter Hans bottembourg som har vunnit brons i OS i tyngdlyftning. Han har hjälpt mig å mamma med tips och trix hur vi ska bli bättre på gymmet. Han är en väldigt pratglad man men han har mycket bra att säga för det mesta. Igår när vi satt vi poolen gjorde vi sällskap med honom och vi började prata om maten på buffén med honom. Då berättade han om ett ställe i den lilla byn bredvid som serverade en god oxfilé med grönpepparsås och vi va sålda direkt. Vi bestämde att vi skulle gå dit tillsammans på kvällen efter vi solat klart. Vi gick dit och det va som munorgasm ;)

Här ser ni oxå vilken fin utsikt vi hade så det va verkligen såååå bra ställe!
Jag kan säga att maten försvann fort ner i min mage..

Idag är det tyvärr ganska mulet å blåser mkt så efter ett försök att ligga vid poolen gav vi upp och nu ligger vi å slappar på hotellrummet istället. Har fått ganska bra färg ändå trots att vi spenderat många timmar till att träna och inte sola.

Nu ska jag vila upp mig lite innan vi ska köra ett Combatpass.

Hoppas ni har det bra i kylan ;)

Av Angelina Söderström - 13 maj 2016 10:54

Dag 2 på las playitas. Vi vaknade upp 07.30 av väckarklockan för att snabbt göra oss iordning inför uppvärmning och solhälsning. Ett väldigt skönt sätt att starta dagen på. Önskar jag va så pass pigg att jag kunde starta min dag så varje dag. Min kropp skulle gilla det. Får försöka få in det i min vardag när jag kommer hem. Det är ju bara en kvart så det borde jag ju kunna få till. Efter det så tog vi en liten springrunda. Den är bara 1,6km men ändå skönt att få springa lite innan frukost.

Efter frukost gick vi å bokade cykel inför morgondagen (alltså idag) å bokade ett ab-core pass å ett yoga-pass. Sen begav vi oss till gymmet för att köra bröst och armar.

Efter det gick vi å duscha å sen skulle vi slappa vid poolen ett par timmar. Blev nog tyvärr nån timme för mycket då jag brände magen, bröst å fötter =p

När klockan va 17.00 stod vi klara för ett latinopass ute på typ en handbollsplan där vi dagen innan kört dancefusion. De första låtarna hade jag inte alls kul och jag tänkte faktiskt skita i det. Jag fick inte till stegen och eftersom jag inte gillar att kunna saker så ville min hjärna att jag skulle he upp. But hell no! Jag bet ihop och det gick bättre och bättre. Och när vi skulle avsluta ville jag fortsätta. Visst att jag inte är så jättebra på att dansa men när man kan hänga med i stegen å improvisera lite så är det ju sjukt kul. Eftersom jag va inne i lite partymood så va stretch och relax-passet lite för lugnt för min del. Men jag gjorde det och det var skönt.

När vi kom upp på hotellet igen satte jag på lite musik och fortsatte dansa lite för mig själv medan mamma drack ett glas vin och vi gjorde iordning oss för middag.

Maten här på hotellet är inte direkt någon höjdare för min del. Mamma som gillar grönsaker, röror och illaluktande ostar tycker att det är ganska bra mat men för min del så är det inget direkt som lockar så jag försöker få i mig mkt protein och sen slinker det ner några pommes eller pasta för att fylla ut hehe.

Efter maten gick vi till sportbaren där det va karaoke och drack några drinkar.

Två drinkar räckte för min del för att ha väldigt roligt åt väldigt lite haha.

Nu ska vi snart dra till ab-corepasset och efter det ska vi cykla till en by inte allt för långt bort.

Hoppas ni har det bra där borta i Sverige! :D

Av Angelina Söderström - 11 maj 2016 22:47

Vi hade satt klockan på 07.30 imorse för att snabbt klä på oss och dra till sun sulution (uppvärmning och solhälsningen). Jag vaknade typ kl 07.00 av mig själv eftersom jag både va kissnödig och väldigt täppt. Vi hade tänkt springa efter det lilla uppvärmningspasset men eftersom jag va så täppt så bestämde vi oss för att äta frukost direkt å sen gå å köpa nässpray.

Så här såg det ut precis innan vi började.

[Bild]

Jag är ingen frukostmänniska egentligen så det här va ganska mycket mat för att vara jag :p

Efter frukosten så begav vi oss till den lilla affären här på hotellet för att kolla om de sålde nässpray. Det gjorde dom tydligen inte så vi skulle få bege oss till en "by" i närheten för att köpa det. Vi tog en promenad till en "by" som låg på gå-avstånd från hotellet men det visade sig att det inte va rätt by så vi skulle bli tvungna att ta taxi dit. Men det fick vi göra efter vårt pass på gymmet.

Jag hade bestämt att vi skulle köra rygg och vi körde på bra och jag såg riktig fightingspirit i mamma vilket va kul.

[Bild]

Efter gym och dusch tog vi taxi till Apoteket och köpte nässpray å gick förbi en annan affär å köpte lite kläder å grejer. Jag shoppade en jättefin kjol och en byxdress :) vi passade även på att titta på den fina utsikten vid havet.

Vi stack tillbaka till hotellet igen å åt lunch å sen gick vi till poolen å solade ett par timmar. Kl 17 va det dags för nästa pass som va dancefusion. Det va superskoj men koordination är nog inte riktigt min grej. Jag låtsades att jag va lika duktig som instruktören å körde på :p
Direkt efter så körde vi stretch å nedvarvning. Superskönt att få stretcha hela kroppen!

Sen va det dags för dusch å lite balkonghäng innan vi stack å käka.

[Bild]

Vi bor i ett hus rätt långt upp och för att ta sig dit så är det 128 trappsteg plus vanlig uppförsbacke. Det känns lite i benen och vaderna att man gått i dom många gånger under hela dagen.

Ja det blev ju typ 30 000 steg idag och jag har bränt ganska många kalorier. Känner mig sjukt bra och jag har det så bra, skönt å roligt här! Tack igen alla som va med och gjorde så jag fick åka hit <3

Så tack å hej för mig idag. Nu ska jag sova för jag är helt slut..

Av Angelina Söderström - 2 maj 2016 07:08

Helgen började med att jag fick sovmorgon. Jag å Tobbe brukar ju turas om på helgen så vi båda kan vila upp oss lite extra. Sen efter sovmorgonen var vilan slut. Vi stack å handlade mat på Willys som vi gör varje lördag. Sen hem igen för att göra lunch innan jag å Tobbe stack till gymmet.

Testade en ny pwo som fungerade superbra! Annars tycker jag inte om pwo för att man bara blir skakig å stissig för att sedan bli så trött att man inte vill göra nånting. Den här var helt annorlunda. Jag kände mig pigg i huvudet och kunde därför tvinga kroppen att göra nått/några reps till.

Så det blev det bästa benpass jag haft på länge. Jag å Tobbe kunde för nått år sen inte träna ihop för att vi alltid blev lite griniga på varandra, men nu har vi börjat få till riktigt jävla bra pass ihop där vi båda känner oss sådär jävla bra efter.

Efter gymmet stack vi hem å duscha. Sen stack jag, Ebba å svärmor för att reklamera min jacka å Ebbas leksak som inga var ens en vecka gamla. Vi hade ingen tur. Ebbas leksak va slut så hon fick välja nått annat eller pengarna tillbaka. Min jacka fanns det bara en 36:a i hela Sthlm å det var i kurvan så det va bara att bege sig dit. Lång tid tog det å vi va hemma ca 17.20 å skulle 18.00 kolla på brasan som skulle tändas. Snabbt in med mat som iaf va klar.
Sen stack vi mot brasan. Det var mysigt och som alltid så träffar man vänner å bekanta där. I år fanns det karuseller där och Ebba som trots att hon är skraj ville åka.

Igår var det Tobbes tur att få sova ut. Å efter en väldigt dålig natt ur sömnsynpunkt så var jag sådär lagom pigg.

Dagen fortsatte med en tur till Farsta, lek i lekparken, sätta upp studsmatta på farmors lott å sen träna.

Söndagens pass blev ett bra ryggpass.

Och som ni ser kan min man inte vara normal på bilder så det är därför han inte så ofta är med haha :p

Kvällen slutade tidigt så jag kunde få lite mer sömn eftersom jag sovit så dåligt natten innan. Kan väl inte påstå att jag sov jättemycket bättre men jag försökte iaf.

Nu ska jag läsa lite i min bok som jag inte gjort på hela helgen. Vill veta vad som ska hända. Den förvånar mig hela tiden eftersom jag trodde att den nog måste bli lite långtråkig ibland med tanke på de 907 sidorna men det blir den inte.

Så ha en bra måndag! :D

Av Angelina Söderström - 18 april 2016 09:58

Igår ville jag å Tobbe göra nått med Ebba pga det dåliga vädret. Vi föreslog bio men det ratade hon direkt. Vi föreslog sen att vi kunde bowla och det ville hon gärna. Hon älskar att bowla. Så efter lunch drog vi till Brandbergens bowling.

Hon blir bara mer duktig för varje gång. Hon har typ samma poäng som mig :p

Efter bowling åkte vi mot gymmet. Vi hade laddat med leksaker, paddan å zoo apor till Ebba så hon skulle sitta lugnt å fint när vi körde. Och som alltid så är hon superduktig!

Tyckte inte det vart ett så bra pass men idag känns det bra i baksida lår.

Efter blev det lite lek i parken eftersom solen kom fram på eftermiddagen. Ungen är ju tokig i att gunga och snurra. Själv vill jag kräkas bara jag tittar på henne :s men så länge hon är glad så är jag glad :D

Det blev en bra och mysig söndag! :)

Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom