Direktlänk till inlägg 2 september 2018

Balans..

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35

Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min hjärna fastnar och jag kan inte skaka loss det.

Mitt jobb är ofta en sån sak som återkommer vilket kanske inte är så konstigt då man spenderar så mkt tid där. Men jag är verkligen en sån som inte kan släppa det när jag kommer hem. När jag är positiv så blir jag väldigt kreativ och hittar på allt möjligt som pyssel och övningar till barnen på jobbet osv. När jag är mindre positiv och stressad så är jag mer blah.. jag blir bara helt koko i huvudet! Jag försöker hela tiden tänka ut lösningar och hur jag ska fixa problemen på bästa sätt när det inte är mitt problem egentligen. Men jag kan inte stänga av det!

Helgerna som varit har bestått av barnpassningar å barnkalas mm och det här är första helgen jag kan sitta å göra ingenting på länge. Det jobbiga är bara att man då känner av tröttheten, men samtidigt som jag behöver vila och sova ut så känner jag att jag vill ta vara på tiden. Det är nästan så att jag inte vill gå å lägga mig idag för då är helgen slut. Det är inte det att jag inte gillar mitt jobb för det gör jag, men det är lite för mkt just nu.

Det är kanske sjukt å säga att jag verkligen längtar tillbaka till semester när jag fick bara vara med min familj och njuta av livet. Då kändes det som att jag hade hela livet i balans. Jag önskar bara att jag kunde känna den balansen nu.

Hur lyckas folk skapa den där balansen i livet?! Hur orkar ni jobba och sen ha ett liv och träffa vänner och ha roligt?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 23 augusti 2018 10:07

I en tid nu har det hänt konstiga saker i vårt hus. Det började med att jag å Tobbe satt i soffan när vi hörde en hög smäll som vi trodde kom utifrån huset. Vi gick ut på altanen men kunde inte se något och tänkte inte så mycket mer på det. Någon vec...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards