Alla inlägg under februari 2014

Av Angelina Söderström - 21 februari 2014 08:08

De flesta tanter å farbröder tycker att vi unga ska respektera de äldre och vara artiga osv. Och visst kan det hända att alla unga inte riktigt vet hur man ska bete sig, men de är som sagt unga och kan lära sig.
Däremot verkar det inte spela någon som helst roll hur de äldre beter sig och att de inte verkar respektera andra. Detta gör mig galen!

Ta idag på bussen som ett exempel. Snabbt blev det fullt och alla packar ihop sig så mycket som möjligt, förutom en surtant som promt ska sitta kvar längst ut på sätet med ett tomt säte bredvid sig. Jag kan förstå att vissa hellre sitter längst ut och det ser jag inga problem med om de visar att nån gärna får sätta sig längst in. Men denna tant tittade ut på alla i bussen och alla de som stod där på bussen och verkade inte bry sig över huvud taget. Och det är inte första gången jag ser det här från gamlingar.

Varför ska vi unga visa respekt för dom när de inte visar nån tillbaka?!

De kanske borde föregå med gott exempel. Som ordspråket barn gör inte som man säger, de gör som man gör. Jag tror att det stämmer väldigt bra även på oss vuxna. Om man hela tiden går runt och är trevlig, artig och visar en himla massa respekt för alla runt omkring en men aldrig får något tillbaka så kommer orken ta slut och vi går alla runt och är otrevliga mot varandra. Så vill inte jag ha det iaf. Jag har alltid min väska i knät när jag åker kommunalt och dörrar håller jag upp om någon är bakom mig, jag säger hej till chafförer och tack om någon gör något snällt mot mig.

Så om du inte kan vara trevlig och respektera andra så kanske du ska stanna hemma!

Ha en trevlig fredag alla trevliga människor där ute ;D

Av Angelina Söderström - 15 februari 2014 15:57

En person har på senaste tiden hjälpt oss så himla mycket och ställt upp i vått och torrt. Utan dig hade jag nog inte fått ihop vardagen och förmodligen haft betydligt mycket mer ångest än vad jag vanligtvis har.

Jag har alltid varit extremt dålig på att visa min tacksamhet, men jag hoppas att du förstår hur oerhört tacksam jag är med detta inlägg.

Tack tack tack tack tack tack tack!!

Nu kanske ni undrar vem den här personen är som har varit så himla snäll och hjälpsam. Jo det är min svärmor Nina! Hon har varit en ängel de här senaste veckorna.

Så åter igen tack tack tack! TACK!!

Av Angelina Söderström - 14 februari 2014 12:05

Hoppas ni får en underbar dag allihopa!

Många kanske det är töntigt att fira denna dag och att det mest är ett kommersiellt jippo, men det behöver inte vara så. Varför inte ta denna dag att verkligen vissa alla som du tycker om att de betyder mycket för dig. Ring, smsa, ge dom en extra kram. Omtanke köps inte av pengar utan det kommer från hjärtat.

Puss och kram på er där ute! <3

Av Angelina Söderström - 7 februari 2014 08:01

Idag känns som en lyxdag då jag endast jobbar mellan 9-15. Skönt att få komma hem tidigt till min lilla Ebbis som är sjuk.

Dessutom unnade jag mig lite lyxfrulle så här på fredagsmorgonen. Mums!

Nu saknas bara träning så skulle den här dagen vara fulländad haha. Tänk att man kan sakna nått som är så jobbigt. Man är ju lite.

Ha en trevlig fredag för det ska jag ha! :D

Av Angelina Söderström - 6 februari 2014 07:27

Ja det är i princip all träning som jag gjort den här veckan :p
Jag har jobbat mycket och har ont i halsen så den kombon har gjort att det inte blivit nån träning. Igår fick jag mig iaf en timmes arm och axelpass på förskolan då jag puttade sex barn i en sån där stor rund gunga haha. Ganska tung faktiskt och alla barn skrek "högre högre" i kör så det var bara att ta i mer.

Träning är nått väldigt viktigt för mig och jag saknar verkligen att träna när jag inte får det. Det är därför jag försöker få in så mycket vardagsmotion som möjligt när jag har möjlighet. Istället för att bara gå vanligt upp för en trappa så tar man dubbel- eller trippelsteg så det blir som utfallsteg. Det är en stor fördel med att inte ha körkort, då man kan få in så mycket mer vardagsmotion. Om jag hade körkort skulle jag nog bli sjukt lat :p jag vet att förut när jag hade stegräknare på mig brukade jag gå ca 15000 steg om dagen utan att anstränga mig. Min man som kör bil och då hade ett stillasittande jobb gick ca 3000 steg. Rätt stor skillnad! Vardagsmotion är mycket viktigare för hälsan än att träna 2-3 gånger i veckan. Du kan aldrig gottgöra utesluten vardagsmotion med träning. Det kan vara värt att tänka på ;)

Nu ska jag hoppa av tunnelbanan å gå i lite trappor till bussen! Ha en bra dag där ute!

Av Angelina Söderström - 3 februari 2014 12:51

Mitt huvud är fullt av oro. Så pass mycket att det har tagit över mina tankar helt och hållet.

Jag har under en väldigt lång tid varit extremt trött. Vad jag än gör så hittar jag inte energin. Det för att min hjärna slukar all den energi jag har. Jag är konstant stressad i min hjärna även om jag inte har en enda sak att göra.

Just nu går jag till en kurator som med hjälp av kbt ska hjälpa mig att lära mig tänka rätt. Min hjärna styr mitt liv och lurar mig att tro och känna saker som egentligen inte är fallet.

Tänk att aldrig kunna njuta av något eller bara skratta åt de små roliga sakerna i livet för att din hjärna kontrollerar dig att aldrig kunna slappna av. Livet blir inte så himla roligt då..

Jag har egentligen så mycket att vara lycklig över men just nu kan jag inte det och det är därför jag får hjälp med det.

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards