Alla inlägg under december 2014

Av Angelina Söderström - 10 december 2014 12:41

För ca 1 vecka sen så fick jag en för tidig julklapp av min kära man, nämligen ett aktivitetsarmband m pulsband (polar loop). Jag hade gått å suktat på det ett tag nu vilket han visste och det var väl därför han inte kunde vänta tills julafton.

Med detta superbraiga armband kan man se hur många steg man gått, hur många kalorier man bränt, tiden, pulsen och hur långt man har kvar till sitt dagliga mål som man ställt in i förväg.

Nu till själva ämnet i blogginlägget. I fredags till söndags så rörde jag mig inte så jättemycket. I fredags tränade jag dock men om man inte rör sig nått på resten av dagen så hjälper det inte för att nå sitt dagliga mål. Jag tror jag har skrivit det förut, men träning på ca 3ggr/vecka kan inte kompensera saknaden av vardagsmotion. Många tänker att de tränar flera gånger i veckan å äter normalt med mat men ändå går de upp i vikt och står som frågetecken. Varför går jag upp när jag tränar?! Jo för att du inte rör på dig ordentligt annars.

I måndags började jag på mitt nya jobb. På fritids vilket är ett ganska rörligt jobb och det är ju bra. Men jag tänkte att jag verkligen skulle få till vardagsmotionen och göra det till en bra vana. Så såhär har mina vardagsmotiondagar sett ut:

? Cyklat och lämnat Ebba på förskolan och sen hem igen.
? Gått hemifrån till stationen istället för att ta bussen.
? Tagit alla trappor vid vh station och i handen.
? Klivit av en station före jobbet och gått istället.
? Efter jobbet så har jag gått tillbaka till den stationen där jag hoppade av.
? Tagit trappan igen vid handen å vid vh.
? Gått hem från stationen.

Det blir väldigt mycket mer motion än när jag inte gjorde det. Ca 8000 steg mer varje dag, vilket genererar i ett hälsosammare jag :D



Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards