Direktlänk till inlägg 16 oktober 2016

Stress..

Av Angelina Söderström - 16 oktober 2016 10:03

Den sista tiden har jag känt mig helt omotiverad till nästan allt. Jag har ingen ork och det enda jag vill göra är att sova. Det är så mycket som snurra runt i mitt huvud och fast jag inte direkt går runt och tänker på det hela tiden så finns det där inne och tar en massa energi. 


Jag älskar egentligen att vara på gymmet, men trots att huvudet säger "klart du ska till gymmet" så säger kroppen nej. 

Min rygg tar tyvärr mkt stryk av att jag inte går och tränar så nånting måste jag göra. Tobbe sa åt mig att jag kanske inte behöver träna så mycket som jag tränade förut men att få till 3 pass i veckan verkar vara svårt nog. Den här veckan har jag bara fått till 1 pass och jag försöker ladda för att få till 1 pass idag också. Jag funderar på att börja med yoga igen då min hjärna är så fruktansvärt stressad.

stress.jpg


Jag tänker varje dag på jobbet att jag ska träna på kvällen, men då har jag fortfarande energi kvar. Men när jag kommer hem orkar jag knappt laga mat och det slutar 9 av 10 dagar att jag äter kvarg m musli. Om jag är vaken efter 21.00 på kvällen är det nästan ett mirakel. Tobbe gör allt hemma och jag är så tacksam för att jag har honom i mitt liv. Han borde få pris för både årets man och årets pappa. Han gör verkligen allt här hemma så inte det här hemmet går under. 


url.jpg


Igår hade jag och Tobbe tänkt gå och gymma tillsammans men pga mig så blev det inte så. Det slutade med thaimat och ben and jerrys i soffan framför en film som jag fick välja. Jag tror att det va en dag som jag absolut behövde. En riktig slappar dag utan ett enda måste. Jag köpte en träningstidning för att jag trodde det skulle ge mig lite mer motivation till att gå till gymmet, men istället  för att läsa om träningen började jag läsa om saker man kan göra när man är stressad. En sak som stod där va att sovrummet skulle vara en mediafri zon och där det skulle vara rent och avskalat så man kunde ta det lugnt utan att vara uppkopplad osv. Vi testade det och pratade mer än vi gjort på länge. Vi båda är nog överens om att det är något vi ska fortsätta med. Vi behöver inte kolla sociala medier eller ligga å spela i sängen. Vi behöver bara vara. Ta det lugnt och prata, eller bara ligga och mysa. Vi gjorde alltid det förut men så försvann det mer och mer och utan att någon av oss kanske tänkte på det så va det bara mobilerna som man kollade på. Jag tänkte inte ens att det kunde stressa mig mer. 

Nu ska jag iaf försöka stressa mindre och samtidigt komma tillbaka till det jag ja vill vara. Göra det som jag behöver för att må bra. Men jag måste ta ett steg i taget..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards