Direktlänk till inlägg 5 juli 2016

Kämpar på som en Viking ;)

Av Angelina Söderström - 5 juli 2016 23:48

I fredags när jag var på vikingafestivalen i stallarholmen var jag så trött på att hoppa på ett ben å på kryckor så jag struntade i smärtan å började halta mig framåt. På lördagen kunde jag nästan gå! Dock svullnade vristen upp igen efter allt gående så på söndagen försökte jag ta det lite lugnare.

Vi hade det iaf supermysigt trots regn, blixt å åska. Som alltid är alla som är där så trevliga å man känner sig som en stor familj.

Jag hittade även en ny söt vän vid namn Doris. Hon va en riktig sötbulle som jag inte kunde få nog av :D

Nu när vi är hemma njuter man lite extra av sin mjuka säng å av lyxen att kunna gå på en riktig toalett å att få duscha haha.

Dessutom har jag tagit mig iväg till gymmet två dagar i rad trots min fot. Inga ursäkter! Igår blev det rygg och lite rumpa. Ville testa om jag kunde stå på min onda fot å köra lite lätt i kabelmaskinen. Det gick hyfsat bra och endorfinerna fyllde mig till glädje :D längtar tills jag få köra ett riktigt benpass igen, men just nu går det inte. Kan inte riktigt stå på hela foten. På tå går bra även om det känns men inte med hälen nere.
Sov inte jättebra inatt pga mitt pass så det va kanske inte jättebra att köra rumpövningarna. Men man måste ju testa för att veta hur läget är. Doktorn sa att styrketräning va bra träning.

Idag stod bröst, armar å mage på schemat å det blev ett bra pass trots att jag måste anpassa övningarna lite efter foten.

Imorgon ska jag gå å kolla in utegymmet som vi fått här i västerhaninge. Hoppas på fint väder så man kan njuta ännu mer av semestern. Just nu är Ebba den största solstrålen på min semester.

Jag är så lyckligt lottad över min lilla familj <3 <3 <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards