Direktlänk till inlägg 24 september 2018

Förnyad energi..

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild.

Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi också gjorde. Jag testade också att gjuta en skål av händer (handskar). Ebba gjöt små figurer så som änglar, löv, kycklingar mm. Vi var ute mestadels av dagen och trots att det var lite blåsigt så var det väldigt skönt.
Tyvärr har jag inga bilder än för att allt inte har torkat klart än. Men jag ska fota när jag har tagit bort formar och så..


På söndagen åkte vi ut till Gålö och kollade på en kolmila, vilket är det gamla sättet att göra kål på.

Dessutom kunde man äta något som heter kolbulle, vilket är ungefär som en pannkaka med fläsk stekt över en eld. Supergott! Vi tittade också på vår vän Fredde när han smidde bland annat krokar och kapsylöppnare. Jag tycker det är så häftigt när man värmer upp järnet och lyckas forma det till något så fint!

Mamma köpte sen lite grejer från Fredde och sen lite Pippisockor och hemmagjord marmelad från ett litet stånd som fanns där.

Efter vi varit vid kolmilan några timmar så var vi lite frusna så vi åkte och visade mamma några jättegrytor som fanns i närheten av där vi var. Det är så himla häftigt att stenar har snurrat och slipat helt runda hål i berget.

När jag och mamma hade suttit och ätit så såg vi någon som sålde blommor och mamma föreslog att vi skulle fixa till vår entré med lite fina höstblommor. Det ville jag verkligen eftersom min mamma verkligen har ett bra öga för fix med blommor och dekorationer. Vi åkte till blomsterlandet där vi köpte på oss blommor, stenar, vass, en vas, pumpor och jord. Vi hjälptes åt och resultatet blev superfint!

Det blev verkligen mysigt och jag känner mig redo för höstmyset.

Som jag skrev i början så har den här helgen verkligen gett tillbaka en massa energi som jag verkligen behövde. Och eftersom Ebba blev så ledsen att mormor skulle åka hem så bestämde vi att vi skulle hälsa på henne om två veckor. Så då behöver jag inte vänta så länge innan jag får tanka mer energi :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Av Angelina Söderström - 23 augusti 2018 10:07

I en tid nu har det hänt konstiga saker i vårt hus. Det började med att jag å Tobbe satt i soffan när vi hörde en hög smäll som vi trodde kom utifrån huset. Vi gick ut på altanen men kunde inte se något och tänkte inte så mycket mer på det. Någon vec...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards