Alla inlägg den 9 september 2014

Av Angelina Söderström - 9 september 2014 08:20

I söndags fick jag äntligen en bok som jag suktat efter ett bra tag (redan innan den släpptes), nämligen Olga Rönnbergs bok styrka för kvinnor.

Jag började läsa den direkt på tåget hem. Jag vet ju hur man tränar och styrketräning är ju min grej före alla andra träningsformer så det vet jag ju hur jag ska få det att funka, men kosten är och har alltid varit ett stort problem. Jag är ju den största sockerråttan ever och det där med nyttig mat har alltid fått mig att slå taggarna utåt. De flesta dieter jag har provat har varit att skippa eller minska rejält på kolhydrater och det har gjort mig på dåligt humör och extremt trött så det har aldrig funkat. De Olga förespråkar är att man ska äta protein, fett och kolhydrater men att man måste lära sig att fördela dem rätt och att lära sig hur mycket kalorier man får i sig per dag jämfört med det man gör av med. I söndags skulle jag räkna för skojs skull hur mycket kcal jag åt. Det visade sig att det var ungefär 1000 kcal för lite än vad jag borde äta. Och jag vet att det är så många dagar då jag föredrar en Cola light före mat och annat. Även om Cola light inte är nyttigt så är det inga kcal och det är ju inte särskilt bra för kroppen att alltför ofta ligga på underskott. Så nu har jag skaffat en kaloriräknarapp för att se till att jag får i mig det jag behöver i kalori och näringsväg.

Som ni ser så är det ganska mkt kalorier men för att bygga muskler och må bra så är det så jag ska äta. Om jag tränar som jag ska måste jag upp i den kalorimängden.

Så nu är det bara att kämpa på med maten för jag behöver det för att må bra och bli piggare.

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards