Direktlänk till inlägg 28 april 2016

Ta det jag vill ha!

Av Angelina Söderström - 28 april 2016 16:59

Jag har alltid varit rädd för att be om saker och att ta för mig. Jag jobbar gärna hårt men jag gör inte direkt reklam för allt jag gör och visar framfötterna när det verkligen behövs för att komma över till nästa steg.

Som sagt så gör jag alltid mitt jobb bra och jag gör ofta lite mer än vad som kanske krävs av mig. Jag kan känna av vad som behövs göras och behöver inte alltid få "order" om att göra det där extra. I flera jobb vet jag att eftersom jag inte har haft självförtroende nog att tala bra om mig själv så är det kanske inte alla som ser vad för sort jobb jag faktiskt lägger ner. Speciellt inte chefer som kanske inte är ute med oss "vanliga" å ser hur vi jobbar.

För ett tag sen började en ny tjej på jobbet å hon fick fast jobb på direkten eftersom hon va utbildad barnskötare. Själv har jag ju jobbat många många år inom både skola å förskola men aldrig tagit mig tiden å energin åt att plugga till barnskötare. Har oxå tänkt att man oxå måste vara mer för ett tag betydde inte det något att vara barnskötare utan man behövde vara fritidspedagog eller förskolelärare för att det skulle göra nån skillnad. Men nu fick iaf den här tjejen (som jag gillar så det handlar inte om det) fast jobb på direkten å jag som kämpat å slitit visste inte ens om jag skulle få vara kvar efter sommaren. Jag stålsatte mig inför medarbetarsamtalet med min chef för att verkligen visa att jag var en som var värd att satsa på och åtminstone förlänga mitt vikariat. Men när jag satte mig där så behövde jag inte säga något i princip. Hon var så nöjd med mig och många av mina fina kollegor hade verkligen låtit henne förstå vilket jobb jag faktiskt gör och den fasta anställningen var min. Vi pratade om vad mitt nästa steg skulle vara då den klass jag jobbar med blir fyror och behöver inte den hjälpen längre. Hon gav mig ett förslag som jag faktiskt tyckte lät helt okej. Å efter att ha tänkt ett tag så gick jag in till henne å berättade exakt vad jag ville och hur jag ville ha det och vi var överens om att det skulle bli så. Eftersom det inte är helt klart än så kan jag inte direkt gå in på vad det är men jag känner mig faktiskt väldigt taggad inför hösten och tror att jag kan göra ett väldigt bra jobb :D

Så det känns verkligen att det rullar i medvind just nu. Om tio dagar är jag 30år och vem kunde veta att jag skulle känna mig så mycket bättre än jag gjorde när jag fyllde 20. Dessutom är jag snyggare nu haha.

Så bättre kan det inte bli! :D

 
 
Ingen bild

Din hemliga beundrare

28 april 2016 17:24

Mycket snyggare nu än när du va 20!

Angelina Söderström

2 maj 2016 06:37

Tack :D

 
Ingen bild

Idige

28 april 2016 18:31

Jag är så stolt över dig <3 stort grattis till jobbet! Jag <3 dig! Kram Idige

Angelina Söderström

2 maj 2016 06:37

Tack så mycket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards