Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Angelina Söderström - 24 mars 2014 20:52

Här kommer femte och sista delen i hur du sätter mål.

Tidsättning!
Det här är kanske den svåraste delen enligt mig. Hur vet man hur lång tid det tar att gå ned si och så mycket eller hur lång tid det tar att bli fem minuter snabbare per mil?!
Precis som jag har skrivit i tidigare inlägg så behöver man ta reda på så mycket fakta som möjligt så man kan få fram en ungefärlig tid som det kan ta att nå sitt mål. Googla på hur lång tid det tagit för andra, men kolla även hur ofta de tränade för att nå det resultatet. Kanske kan du inte lägga lika mycket tid och då kommer det inte gå lika snabbt.


Nu har du fått de fem stegen du behöver för att sätta ihop ditt mål.

Specifikt
Mätbart
Accepterat
Realistiskt
Tidsatt


SMART

Kom ihåg att om man aldrig ändrar något i livet kommer det aldrig bli nått annat än vad det är nu. Om du gillar/älskar ditt liv som det är så grattis! Men de flesta är inte riktigt nöjda med allt i sitt liv och då krävs det förändring. Jag har ju skrivit om träningsmål men det funkar lika bra med andra sorts mål oxå. Det är bara sätta sig ned med penna å papper och börja skriva hur du vill ha ditt liv. Om du vill göra många förändringar så gör en sak i taget. Rom byggdes inte på en dag ;)

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards