Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Angelina Söderström - 1 mars 2014 18:07

Idag började dagen klockan sex när en liten Ebba kröp ner i sängen och ville att mamma skulle följa med ner å leka med bilar. Det var bara att gå med henne för att sedan halvsova på soffan i typ 1,5 timme. Sedan gjorde vi iordning oss och begav oss ut på lite äventyr.

Vi gick å lämnade av kompis (hunden) och gick sedan mot bussen i centrum. Ebba älskar att åka buss så det är alltid en hit och det spelar egentligen ingen roll vart man åker. Idag skulle vi åka å hälsa på min gamla kollega Jill och hennes dotter Isabella. Vi blev bjudna på gott fika som de hade bakat till oss. Ebba och Isabella lekte mesans jag å Jill pratade om allt mellan himmel och jord. Har glömt vilken glad och positiv energi Jill sprider. Även om hon va arg så lyckades hon alltid få en att skratta ändå :D

Efter några timmars lek begav sig jag å Ebba hemåt. Nu blev det buss och tåg. Ebba blev såå glad för att åka tåg. Vi gick å handla lite cola till mig och så blev det lite nagellack oxå haha. Ebba ville direkt måla på det men fick vänta tills vi kom hem.

Väl hemma var det nagellacksmålning, billekning och tittning av flygplan som gällde. Tur att mamma har fått i sig koffein under dagen så hon orkar med alla lekar :p

Nyss blev vi klara med lite pyssel. Vi har målat träramar, trähjärtan och runda träbitar och satt på glitter och klistermärken. Ebba var väldigt fokuserad och fick välja exakt hur hon ville ha det :)

Visst är hon duktig min lilla konstnär?!

Nu sitter vi och myser lite i soffan. Hon har inte sovit någon middag idag så energin börjar ta slut nu. Men en mysig dag har vi haft och imorgon får vi se vad för bus vi hittar på tillsammans med pappa.

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards