Direktlänk till inlägg 16 september 2014

Åh min kropp!

Av Angelina Söderström - 16 september 2014 09:02

Igår var jag på gymmet å dels förnyade mitt kort och tränade. Jag har inte tränat på gymmet seriöst sen i februari :O
Jag har tränat hemma med trx-band å i somras körde jag 6 veckors bootcamp. Sen ska jag erkänna att träningen inte har varit så regelbunden som den borde ha varit.

Sen november förra året har jag inte mått så bra psykisk och fram till semestern har jag ätit antidepressiva för att må bättre. Visst har jag inte varit så nere, men jag har aldrig haft de där glada stunderna heller. Om du aldrig kan vara uppe på topp å vara riktigt glad så får du inte de där endorfinernas som träning ger. Alltså har det varit extremt jobbigt att träna då jag inte sett nån större glädje i nått. Så igår när jag kom hem var jag på så bra humör :D Tobbe var nästan i chocktillstånd över hur bra humör jag var på.

Så över till träningen igen. Jag körde ett nytt program som är från Olga Rönnbergs bok styrka för kvinnor. Och det nya för mig var att jag skulle sänka repetitionerna och öka vikterna. Det var mycket konkande på vikter igår. Visste inte riktigt hur tungt jag kunde köra. Jag är ju van att köra en viss vikt men med mer reps, men man orkar ju mycket mer om man inte ska göra så många. Men samtidigt får ju inte tekniken lida. Det kommer ta några gånger innan allt sitter helt och jag lärt mig själva passet.

Det väldigt roliga med träningen igår var att redan på kvällen så kändes det i hela kroppen att jag lyft tungt. Mina ben kunde inte vara stilla utan bara skakade som asplöv. Idag kommer nog alla som ser mig skratta då jag har världens jäkla träningsvärk i hela kroppen.

Snodde den här från ig_weightloss på insta för det är precis så jag känner mig idag. Fast samtidigt som kroppen värker så känns det så jävla bra!

Muscles here I come! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards