Direktlänk till inlägg 26 oktober 2013

Lördags träning..

Av Angelina Söderström - 26 oktober 2013 12:54

Så idag var jag segare än segast på morgonen, men jag hade bestämt att jag skulle gymma idag och så blev det också!


Idag är legday! Som många av er vet så hatar jag denna dag. Dock har det nog blivit lite bättre efter utbildningen när vi körde 100 000 utfall typ =P


Här är mitt pass idag:


Jag började med 5 minuters uppvärmning på crosstrainer. 1 minut lätt start för att komma igång. 1 minut med lite mer motstånd och sen 30s intervaller. Efter det hade kroppen verkligen kommit igång och jag var varm.


  Jag började med Squats (knäböj). 1x15 20kg, 2x8 30kg.


Mellan seten körde jag så kallad aktiv vila. Det betyder att man vilar från den övning man håller på med, men man gör något som håller pulsen uppe. Jag är lite bekväm av mig så jag håller mig till en eller kanske två olika varianter under hela passet. Idag körde jag mycket jumpingjacks och lite höga knän. Ungefär 15-30s per aktiv vila.


  Lunge (utfall) 3x8 på varje ben 8kg/hand. Om man gör den här rätt så är den extremt jobbig. Det ska bränna och skaka om benen ;)


  Glutes (rumpa). 3x8 på varje ben 25kg. Om du gör snabbt upp och håller emot på vägen ner så är denna jobbig för rumpan, men även lite baksida lår.


  Gummiband för rumpa och ben. Den övningen jag körde så har jag gummibandet korsat vid händerna. Sen ska du sakta ta benet upp i luften mot sidan. Man ska försöka stå så rakt som möjligt utan att förlora balansen. Jag gjorde 3x10 på varje ben.


  Leg curl 1x15 25kg, 2x10 30kg. Snabbt ned och håll sakta emot på vägen upp.


Jag avslutade passet med lite mage.

Plankan 2x1min

Reverse crunch 1x10

Vanlig crunch 1x10

Sido crunch 1x10 (varje sida)


Sist men inte minst så körde jag 5 minuters nedvarvning genom att gå på bandet.


Det var min lördagsträning. Har ni kört något idag?




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards