Alla inlägg den 24 oktober 2013

Av Angelina Söderström - 24 oktober 2013 09:15

I måndags var jag tillbaka till det riktiga livet igen efter två veckor av konstant pluggande. Jag hade bokat upp en tid med min jobbcoach på antenn. Jag hade redan i söndags börja tanken att jag kanske borde avboka min tid då jag inte gjort något av det jag borde ha gjort, men samtidigt behövde jag komma ifatt med jobbtankarna. Så jag gick dit och hade min möte. Hon gav mig beröm för att jag dök upp även fast jag kanske bara hade behövt en dag i soffan. Min största uppgift den senaste tiden är att upptäcka och framhäva mina positiva egenskaper. Hon påminde mig om att mitt ansvarstagande var väldigt stort och att det är något som inte alla har i sig, och att det är sådant som jag ska lyfta fram. Jag fick en "läxa" att sitta ner och verkligen fundera/ta reda på vad som är så bra med just mig.


I typ 12 år har jag jobbat i butik. I 7 år har jag jobbat i fackhandeln där man verkligen behöver vara en säljare. Du måste kunna produkterna så du kan rekommendera rätt produkter till rätt kund. Jag har aldrig varit en påstridig säljare som man hatar varje gång man kommer hem med saker man egentligen inte behövde, utan jag har varit en säljare som vill att kunden ska få all information den behöver och komma hem med saker som de har användning av. Och efetrsom jag inte sålde på dem det där som de ej behövde så kommer de tillbaka. Men nu ska jag börja sälja in mig själv. Vad kan jag göra för andra? Varför ska de välja mig framför en massa andra människor?


Efter utbildningen hade jag egentligen två val. Vill jag jobba på ett gym eller vill jag köra eget?

Som jag säkert nämnt förut så har jag hela tiden varit inne på att starta eget. Men det är ett stort steg! Men det är något som jag verkligen vill göra. Åh jag ska göra det! PMA!! (Positive Mental Attidude).

Nu gäller det att börja sortera upp ideerna så jag inte kör på alla med en gång. Börja satsa på en sak och sedan bygga på under tiden. Start simple. Man får inte krångla till det för mycket för då blir det jobbigt.   



Min hjärna går på helvarv hela tiden. Den behöver nog vila =p

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards