Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Angelina Söderström - 4 januari 2016 21:24

Idag blev det inget gym. Stängde på jobbet och var hemma rätt sent. Sen ville jag mysa med Ebba innan hon skulle sova hemma hos farmor. Sen hade jag kunnat träna om jag hade velat, men ska öppna imorgon och ville inte stressa till gymmet för att komma hem i skaplig tid så jag valde att inte gymma idag.

Har under några veckor tänkt att jag måste börja med yoga igen. Sen vi kom hem från Jamaica så har min rygg varit helt sämst och speciellt efter ben- och rumppassen. Mycket har jag själv att skylla för att jag är så sjukt stel. Jag kan aldrig få bort min dåliga rygg, men det finns ju mycket jag kan göra för att det ska bli bättre. Träna gör jag ju redan, men det här med att stretcha tycker jag är så sjukt tråkigt. Men när jag har kört yoga så tycker jag att det är rätt skönt att få slappna av, lyssna på lugn musik och stretcha ut kroppen. Så idag när jag kom hem efter att ha lämnat Ebba så hämtade jag ut yogamattan som legat i förrådet. Sjukt kall va den måste jag få säga. Fick till en litet kort yogaprogram på typ 20 minuter eller kanske lite till. Sjukt skönt.

Jag brukar alltid göra en variant av solhälsningen men med lite småändringar plus några extra för att stretcha benen och ryggen lite extra.
Så nu känner jag mig nöjd och avslappnad här i soffan.

Så idag prioriterade jag först Ebba och sen min kropp ;)

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards