Direktlänk till inlägg 26 februari 2016

Helt snett..

Av Angelina Söderström - 26 februari 2016 17:06

Igår var jag hos mr John-John Falk (make me fit) som jag brukar kalla min coach. Det är han som håller koll på min kropp (fett & muskler) och som har satt ihop mitt kostschema. Igår var jag där för att göra en snabb mätning och sedan för att se om han kunde hjälpa mig med ryggen.

Mätningen gick bättre än förväntat då jag totalt freakat ut allt för länge med kosten. 77mm i kalipern. Känns ändå bra att jag inte förstört allt jobb jag har lagt ner.

Sen till ryggen. Han kollade och kände på ryggen. Han ritade på ryggen för att tydligare se hur den ser ut. Förutom att den är s-formad så är den vriden inåt. Vi stretchade en massa för att se var jag var vig och vart jag var stel. Han såg oxå tydligt att jag har mkt muskler på vänstra skuldran men typ inga på höger. Med tanke på vridningen så är ena axeln längre fram än den andra och man ser ena nyckelbenet betydligt mer än den andra.
Det som han kanske skulle kunna hjälpt andra lätt med kunde/vågade? han inte göra.

Så vad gör man?!

Han ska fixa ett speciellt och väldigt individanpassat tränings/stretch-schema så jag kan träna upp de muskler som är svaga och stretcha de muskler som är stela.

Igår kväll kändes det inte så jättekul att vara mig. Jag vet ju att min rygg är väldigt dålig men ofta försöker jag på nått sätt blunda för hur illa det faktiskt är. Men igår när jag fick testa olika saker och fick se hur stor skillnad det är på de olika sidorna av min överkropp så blev jag bara deppig.

Önskar inget hellre än att bara få ha en normal rygg. Kunna träna som jag vill och inte leva ett begränsat liv där jag undviker en massa saker som jag vet kan få mig att få ont eller mer ont.

Idag har jag i princip bara tänkt på att jag måste se till att fixa så de röntgar mig så vi kan se hur dåligt det faktiskt ser ut. Men lär ju behöva bråka till mig det för här i Sverige måste man ju det för att få bra hjälp.

Så med dom tankarna tar jag nu helg och ska försöka att inte gå runt och känna mig nere för det.

Hoppas ni där ute mår bra iaf!

 
 
Ingen bild

Anso

2 mars 2016 03:21

Usch gumman lider verkligen med dig, hoppas verkligen JJ kan hjälpa dig med träningen och att du utvecklas där också. Skit bra jobbat med kalipern!! 👏 jag är nog tillbaka till ruta 1 men skam den som ger sig. Hoppas du får hjälp av sjukvården håller tummarna. Stor styrke kram och glöm ej att du är sjukt duktig ❤😘

Angelina Söderström

5 mars 2016 22:17

Tack så mycket Anso! :D jag fortsätter att kriga på och hoppas på det bästa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards