Direktlänk till inlägg 3 januari 2016

Helgens frestelser?!

Av Angelina Söderström - 3 januari 2016 21:45

Så i fredags skulle jag börja sköta min kost igen. Fredagen gick över förväntan och det kändes riktigt bra.
I lördags började dagen riktigt bra trots att både Tobbe och jag var riktigt hungriga när vi var å handlade. Vi är inte de roligaste personerna då kan jag lova =p
Efter lunchen gick jag med Ebba till hennes vän Ofelia som hade maskeradkalas. Trots fika med allt möjligt gott så rörde jag inte en enda kaka. Sen fick Ebba en godispåse i fiskdammen och plockade fram en hallon/laktitsdöskalle. Jag stod länge och velade om jag skulle äta upp den. Jag tom kollade upp hur många kcal det va i den. 27kcal om nån undrade. Jag höll mig länge, men när jag kom hem så åt jag faktiskt upp den. Jag bestämde mig för att det va värt det haha. När jag precis skulle fixa mellis så frågade Tobbe om vi skulle gå med hans jobbarkompis med familj till västerhaninge kök och bar och vi bestämde tillsammans att vi skulle gå dit. Fusk med mat kan vara okej ibland vid få tillfällen och trots att jag precis startat dieten igen så bestämde jag mig för att njuta av god mat och trevligt sällskap. Det blev en god oxfilé med grönpepparsås och pommes till. Supergott och jag åt lagom mycket utan att känna mig för mätt.
Så lördagen gick väl sådär kan man ju säga..

Idag var det Disney on ice som stod på schemat. Det skulle börja kl 15 så jag hade planerat in lunch innan hemma och så tog jag med mig mellis som jag åt på vägen in. Inne på Globen kom flera prövningar men jag nappade inte på någon. Jag hoppade över popcorn, sockervadd, bilar och allt annat som fanns där att köpa. En Cola light blev det bara. Jippi för mig!
På vägen hem stannade vi vid donken för att köpa en hamburgare till Ebba och trots att jag var sjukt hungrig så tog jag inget. Vi åkte hem och lagade snabbt till middag innan jag stack iväg med Denise till gymmet. Där körde vi överkropp. Jag visade henne två nya bicepsövningar som Tobbe fått av sin träningskompis och jag tror och hoppas hon får träningsvärk imorgon.

Såhär som en tyranusaorus med korta små oanvändbara armar vill jag att hon ska gå imorgon haha. Hon verkar ha lite svårt att få träningsvärk så jag har som mission att få henne att få det =p

Så idag blev ett bra pass och alla prövningar klarade jag galant! Nu kommer lite bilder från dagen ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards