Direktlänk till inlägg 2 januari 2016

Nytt år, nya möjligheter..

Av Angelina Söderström - 2 januari 2016 23:00

Så nu är snart andra dagen på 2016 avklarad. Skrivandes görs på "min" nya dator. Jag har typ det senaste halvåret (om inte mer) fått skriva på telefonen eller paddan, vilket har tagit lite tid om man vill skriva ett lite längre inlägg. Så idag fick jag äntligen min kära man att ta steget och köpa en ny dator. Det blev en macbook air eftersom vi har allt i apple och är väldigt nöjda med allt som vi har. Det är sjukt skönt att äntligen ha en dator och slippa springa iväg till svärmor för att låna hennes. Mitt aktivitetsarmband måste nämligen syncas med en dator lite då och då. Annars kan man göra det mesta med telefonen så det är därför det tagit lite längre tid att köpa en ny dator än vad vi hade tänkt från början. 


Jaja nog om datorn. Som sagt så är det ett nytt år och jag vet att ganska många ska börja sitt "nya" liv och helt plötsligt bli hälsosamma och gå ner en massa i vikt osv. Många går ut stenhårt i början av året för att sedan stupa efter ett kort tag. De flesta bara kör på utan plan och ett mål som är realistiskt. Allt ska gå undan och bara jag lyckas med det här så kommer jag vara lycklig sen tänket. Självklart är det inget fel att få en nystart i och med det nya året, men gör det på rätt sätt. Ett nyårslöfte ska inte vara en ny snabbdiet som så snabbt som möjligt ska få dig att gå ner i vikt igen för att sedan gå tillbaka till samma gamla dåliga vanor. Börja istället sakta men säkert ändra dina vanor. Är du en godisråtta så bestäm en dag då det är okej att äta godis istället för att ta bort det helt från början samtidigt som du ska försöka äta kyckling och sallad varje dag. Om du aldrig tränat förut men vill börja nu så starta inte med att träna alla dagar i veckan för att sedan inte ha nån ork att gå dit alls och sen inte komma tillbaka alls. Börja med att gå dit kanske två gånger i veckan. Och börja träna något som du tycker är roligt. Du måste inte börja styrketräna om du tycker det är pest utan gå kanske på ett roligt pass, börja dansa eller kanske gå och spela tennis. Försök att hitta din grej. Är du världens jäkla soffpotatis så kanske bara promenader är en bra början. 

Ett annat tips är att skaffa ett aktivitetsarmband eller en stegräknare om du tycker ett armband är för dyrt. Börja tävla mot dig själv eller kanske din partner eller vän. Själv tycker jag det är sjukt motiverande att titta på mitt armband för att hålla koll på steg, kcal och mitt dagliga mål. Jag vill alltid klara det och jag är inte nöjd om jag inte gått minst 15000 steg om dagen. 


Efter allt skrivande om nyårslöften så kanske ni undrar om jag har något? 


Nja inte direkt. Jag skaffade mitt mål för i år för flera månader sen och det är fortfarande det som gäller. Jag vill tävla i decembercupen i bikinifitness och känna mig nöjd över hur jag ser ut även om jag skulle komma sist i tävlingen. Det är något jag kommer spendera väldigt mycket tid med och jag känner att det verkligen är något som jag vill uppnå om det så bara är en gång i mitt liv. Så ni får gärna vara med och stötta och pusha mig detta år ;) 


Nu blir det straxt sängen för att vara pigg imorgon när det är disney on ice och träning som står på schemat. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards