Direktlänk till inlägg 26 juni 2016

Life on hold..

Av Angelina Söderström - 26 juni 2016 15:47

För exakt 8 dagar sen så körde jag superior race å vid sista hindret (en hög jävla ramp) så missbedömde jag lutningen å trampade snett å stukade foten. Först trodde läkare på plats å Tobbe att den va bruten, men efter läkaren på Huddinge sett röntgenbilderna så visade det sig att det bara va en stukning.

Jag vart sjukskriven i 10 dagar. Nu är jag som sagt inne på dag 8 och jag känner mig inte direkt bättre. Jag är svullen och jag kan inte stödja mig på foten. Känns lite konstigt att tänka tanken att jag om tre dagar ska kunna jobba, men jag hoppas att det ska vända å gå snabbt över.

Mitt liv den senaste veckan har inte direkt varit händelserik. Jag tänkte att det kunde vara skönt att få vara lite extra mycket med Ebba men hon tycker inte sin mamma är så rolig när hon inte kan göra nått :p hon har fått hjälpa mig supermycket å hon är så snäll å duktig! Jag fattar inte att jag har fått ett så underbart barn <3

Det som jag har gjort den här veckan är typ lagt en jäkla massa pärlplattor till Ebba och sen har jag ritat å skrivit i min citatbok som jag har. Dessutom har jag hittat en ny serie som jag kan rekommendera: finding Carter (MTV). Det har bara släppts två avsnitt på MTV i Sverige men det har släppts två säsonger utomlands så det går å titta ändå ;)

Min fot är som sagt svullen å ser ut som en uppblåst plasthandske men i fotformat haha.

Det som är bra med att inte kunna gå å får hoppa runt på kryckor hela tiden är att mina triceps å axlar får jobba en hel del. Så inget gäddhäng här inte :p man får ju försöka se det från den positiva sidan ;)

En positiv sak till är att jag har blivit ordentligt uppassad av min kära man. Det är inte kul att vara tillfälligt handikappad men det blir ju lättare när man har en man som tar hand om en å ser till att man mår bra. Tack bejbi för att du tar hand om mig! <3

Idag har vi varit på Apoteket å handlat ett fotledsstöd. Vi får se om det kommer hjälpa till nått eller inte. Det känns som om mitt liv har tillfälligt pausat. Jag kan inte göra nånting av det jag brukade göra. Inte träna, leka med Ebba, jobba, sova som ja vill, gå ut å träffa vänner osv. Jag saknar att kunna göra vad jag vill. Att få känna mig fri. Nu känner jag mig bara instängd.

Jag längtar efter att mitt normala liv ska börja igen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards