Direktlänk till inlägg 13 maj 2016

Svett och bränna

Av Angelina Söderström - 13 maj 2016 10:54

Dag 2 på las playitas. Vi vaknade upp 07.30 av väckarklockan för att snabbt göra oss iordning inför uppvärmning och solhälsning. Ett väldigt skönt sätt att starta dagen på. Önskar jag va så pass pigg att jag kunde starta min dag så varje dag. Min kropp skulle gilla det. Får försöka få in det i min vardag när jag kommer hem. Det är ju bara en kvart så det borde jag ju kunna få till. Efter det så tog vi en liten springrunda. Den är bara 1,6km men ändå skönt att få springa lite innan frukost.

Efter frukost gick vi å bokade cykel inför morgondagen (alltså idag) å bokade ett ab-core pass å ett yoga-pass. Sen begav vi oss till gymmet för att köra bröst och armar.

Efter det gick vi å duscha å sen skulle vi slappa vid poolen ett par timmar. Blev nog tyvärr nån timme för mycket då jag brände magen, bröst å fötter =p

När klockan va 17.00 stod vi klara för ett latinopass ute på typ en handbollsplan där vi dagen innan kört dancefusion. De första låtarna hade jag inte alls kul och jag tänkte faktiskt skita i det. Jag fick inte till stegen och eftersom jag inte gillar att kunna saker så ville min hjärna att jag skulle he upp. But hell no! Jag bet ihop och det gick bättre och bättre. Och när vi skulle avsluta ville jag fortsätta. Visst att jag inte är så jättebra på att dansa men när man kan hänga med i stegen å improvisera lite så är det ju sjukt kul. Eftersom jag va inne i lite partymood så va stretch och relax-passet lite för lugnt för min del. Men jag gjorde det och det var skönt.

När vi kom upp på hotellet igen satte jag på lite musik och fortsatte dansa lite för mig själv medan mamma drack ett glas vin och vi gjorde iordning oss för middag.

Maten här på hotellet är inte direkt någon höjdare för min del. Mamma som gillar grönsaker, röror och illaluktande ostar tycker att det är ganska bra mat men för min del så är det inget direkt som lockar så jag försöker få i mig mkt protein och sen slinker det ner några pommes eller pasta för att fylla ut hehe.

Efter maten gick vi till sportbaren där det va karaoke och drack några drinkar.

Två drinkar räckte för min del för att ha väldigt roligt åt väldigt lite haha.

Nu ska vi snart dra till ab-corepasset och efter det ska vi cykla till en by inte allt för långt bort.

Hoppas ni har det bra där borta i Sverige! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards