Direktlänk till inlägg 14 juni 2016

Äta äta äta

Av Angelina Söderström - 14 juni 2016 06:32

Var på mätning igår hos mr John-John. Tobbe va först ut med en minskning men inte tillräckligt bra för John-John och jag tror faktiskt inte Tobbe är helt nöjd heller. Han är glad att det hade gått neråt trots lite fusk å en skada i ryggen som gjort att han inte kunnat träna ordentligt och han har haft för ont för att komma upp på morgonen för morgonpromenaderna. Han har kämpat på bra och jag är stolt över hur långt han har kommit. Han har gått ner över 90mm i kalipern nu och fortsätter kämpa varje dag.

Nu börjar hans vältränade kropp komma fram :D

Efter Tobbes mätning var det min tur. Det har varit svårt att tänka sig vilket resultat jag skulle få se med tanke på att jag går på plus-diet (bulk). Även om det är en kontrollerad sån. Jag har försökt hålla den men så började magen krångla å jag fick inte i mig det jag skulle. Har käkat ganska mkt kvarg m müsli. Fast jag har oxå käkat en del onyttigt men jag har aldrig svullat eller överdrivit utan tagit nån kaka där å en godis där osv.

Det jag var mest rädd för innan min mätning var att jag bara skulle ha gått upp en massa fett. Men så va inte läget. Jag hade gått upp ca 4kg och ökat i omkrets i cm men inte i fett. Jag har stått still där jag var.

John-john som är väldigt noggrann av sig frågar alltid ut en som man var anklagad för mord för att verkligen få rätt svar. När han vet hur läget är på riktigt och inte vad man inbillat sig eller så, då kan han oxå fixa å trixa med ens diet så man kommer närmre sitt mål.

Så vad blir mitt nästa steg?
Äta, äta, äta. Mitt problem är att jag inte riktigt gillar å äta så det är vad jag måste göra. Det jag är sugen på ska jag trycka i mig. Självklart vill han att så mycket som möjligt är bra mat, men om jag verkligen inte kan/vill äta får jag trycka i mig nått som jag är sugen på. Målet är att gå upp 1kg i veckan. Så vi får se om jag har lyckats vid nästa månad.

Så nu har jag tryckt i mig kvarg å müsli till frukost istället för en bar. Har baren med mig så den får väl bli ett mellanmål sen :P

Nu är det jobb som gäller! Öppning idag så jag är upp m tuppen haha. Ha en bra dag! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Tid

Av Angelina Söderström - 6 januari 2023 17:54

Varje minut flyger förbi. Timmarna går fort. Dagarna försvinner. I min hjärna gör jag massor av saker och springer runt stressad, men min kropp är still. Jag är tyst, men i mitt huvud skriker jag. Precis som Rose i Titanic känns det som om ja...

Av Angelina Söderström - 30 december 2022 20:22

Hjärtat dunkar hårt. Tung andning. Ont i magen. Halsbränna. Tankarna rusar omkring i huvudet. Så mycket som behöver göras, men kroppen lyder inte. Kan inte sitta still, men orkar inte göra något. Varför kan jag inte bara göra det jag måste och sl...

Av Angelina Söderström - 3 oktober 2018 06:29


Förra veckan fick jag ett mms från min man Tobbe. Ingen text bara en bild. Jag börjar fråga om han va inblandad och om han hade kört. Han va inblandad i en seriekrock som medpassagerare. Han va oskadd men hade känningar i axlar och lite nacke. Han ...

Av Angelina Söderström - 24 september 2018 08:40

I helgen har jag haft mamma på besök. Det var verkligen något jag behövde. Min mamma ger mig alltid positiv energi och det är en av anledningarna varför hon är min största förebild. Vi hade planerat att gjuta betongfat med rabarberblad, vilket vi...

Av Angelina Söderström - 2 september 2018 22:35


Jag har ofta svårt att hitta balans i allt jag gör. Jag fastnar i något och hela min värld snurrar runt just det som jag tycker är intressant för tillfället. Det finns oxå vissa saker som jag återkommer till utan att ens fatta varför. Det är som min ...

Presentation


Min blogg är för dig som vill komma i form eller bara läsa om andra som gör det ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du några nyårslöften?
 Ja självklart! Jag ska bli superfit i år
 Nej sånt funkar inte för mig
 Nja mer mål än nyårslöften
 Ja men jag brukar aldrig hålla dom

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards